arrow_drop_up arrow_drop_down
11 januari 2019 

Inzet van geurmarketing in de winkel

Inzet van Geurmarketing in de winkel

Het reukvermogen als een van onze zintuigen bepaalt hoe we de wereld ervaren. Geuren maken associaties bij ons los en beïnvloeden ons gedrag. Zo zijn er geuren die we als fijn ervaren en die een bepaald gedrag kunnen bevorderen. Bij een bakker vinden we de geur van vers gebakken brood erg lekker en dit is onlosmakelijk verbonden aan ons koopgedrag.

Stel je voor dat je een bakkerij inloopt en je ruikt helemaal niets?! Waarschijnlijk loop je verbaasd de winkel uit. De geur die je verwachtte, was niet aanwezig. Stel je nu voor hoe klanten jouw winkel of product ervaren en wat ze verwachten te ruiken. Klopt dit met wat je nu biedt? Kunnen jouw klanten de heerlijke geur van je product al waarnemen voor ze het product kopen?

Hoe zet je geur in als verkoopinstrument in de winkelomgeving?

Als voor jouw product geur zeker een belangrijke rol speelt, denk aan voeding, cosmetica producten, wasmiddelen of gezondheidsproducten, kun je gebruik maken van geurmarketing ondersteunend materiaal.

Laat de klant je product ervaren in de winkel, zonder het ongemak van het ter plekke in de winkel openmaken. Met behulp van verstuivers, geuren geprint op inkt, testerdisplays, geur installaties of cadeauverpakkingen kun je geuren laten testen of ervaren.

PUL instore ontwikkelt samen met jou de materialen die ervoor zorgen dat je klant al in de winkel op een originele manier kan kennismaken met de geur van jouw product.

Nodig mensen uit om je product te laten ruiken!
Creëer testers of verstuivers op het schap of aan het schap;

Maar ook geïntegreerd in bijvoorbeeld een vloer- of counter display.

Geur creëert een gevoel!
Neem de klant in de winkel mee naar het gevoel van bijvoorbeeld fris gewassen kleding of het beeld wat al zorgvuldig is neergezet van je product in tv reclames. Wat PUL instore voor je ontwikkelt is een geur die qua intensiteit en geursamenstelling zo wordt gemaakt dat je klanten ook echt zullen ruiken hoe bijvoorbeeld de was ruikt na gebruik van je product.

Onderscheid je product met eindeloze mogelijkheden!

Let’s create !