arrow_drop_up arrow_drop_down
22 juli 2019 

Inspiratie: 'zet retail in het hart van entertainment'

Leisure strategie voor winkelcentra

Goede ideeën moet je delen! Wij werken voortdurend met diverse communicatie bureaus, sterke merken, ontwerpers en daarmee leren we steeds van elkaar. Zo vonden we dat Gilles Devendeville van REAL consulting een sterke opsomming maakt waar het retailvak behoefte aan heeft.

In grote lijnen geeft hij aan dat:

1. Zet de winkel in het hart van de entertainment
Momenteel wordt veel entertainment in winkelcentra aangeboden, maar belangrijk is om retail daar juist middenin te plaatsen. Laat de (tijdelijke) winkel / pop-up-store het middelpunt van de aandacht zijn en pas de aanbiedingen er op af!

2. Maak van Retail theater
In een ruimte waar klanten echt met het product kunnen kennismaken, moet die ruimte echt de wow-factor hebben om bij bezoekers iets te raken.

3. Neem een ​​holistische benadering voor vrije tijd aan
Oftewel, speel meer met de invulling van vrije tijd in de retailomgeving en wissel leisure, horeca en retail af.

4. Onderdompelen is de sleutel
Vergroot de beleving rondom het winkelen, mensen kopen geluk, geen product.

5. Droom groter met High Tech in beperkte ruimtes
Technologieën als Virtual Reality of Augmented Reality zijn de grote aanjagers van een experience in retail. En alles is mogelijk!

6. Digitaal is magisch
Ook in een winkelcentrum kan eenvoudig met interactieve technieken en schermen een illusie worden neergezet die bezoekers vasthoudt en vermaakt.

7. Plaats maken
Door echt het winkelcentrum om te bouwen tot bv een klein Spaans stadje waar prettig gewinkeld kan worden, gecombineerd met leuke terrasjes, lopen retail en leisure perfect samen en zal een bijna vakantiebeleving zorgen dat mensen zich er thuisvoelen en graag naar terugkomen!

Lees hier het gehele artikel van Gilles Devendeville van REAL consulting

Graag gaan wij het gesprek met je aan hoe jij je retailomgeving steeds weer verrassend kunt laten zijn.

blog retail tainment